Terberg en EasyMile leggen laatste hand aan autonome terminaltrekker voor het project Living Lab Autonoom Transport

Terberg en EasyMile leggen laatste hand aan autonome terminaltrekker voor het project Living Lab Autonoom Transport.

 

In juli 2021 verliet het prototype van de Terberg YT203EV autonome elektrische terminal trekker de werkplaats in Benschop voor transport naar EasyMile in Frankrijk, gespecialiseerd in chauffeurloze technologie, voor verdere ontwikkeling. De partnership tussen Terberg en EasyMile is gericht op het volgend jaar leveren van een volledig functionele autonome trekker. Deze wordt begin 2022 ingezet in de eerste autonome live pilot op de terminal van Kloosterboer in Vlissingen, als onderdeel van het OPZuid project Living Lab Autonoom Transport Zeeland project.

Living Lab Autonoom Transport Zeeland
Na ontwikkeling van de applicatie in Frankrijk zal deze trekker worden ingezet voor tests voor het project Living Lab Autonomous Transport in Zeeland. Dit project wordt gefinancierd door het Operationeel Programma Zuid-Nederland (OPZuid), een economisch stimuleringsprogramma. De trekker zal gaan rijden tussen de kade en de container stack op de terminal van een logistieke dienstverlener. De volgende stap is rijden over de openbare weg, op een route van 3,3 km tussen de terminal en een grote exporteur van uien en aardappels. Hierbij krijgt het te maken met praktijksituaties die essentieel zijn voor het herkennen van risico’s in het verkeer en het onderzoeken van veiligheidsmaatregelen.

Lees ook dit artikel: https://www.terbergspecialvehicles.com/nl/nieuws/terberg-en-easymile-werken-aan-autonome-terminaltrekker-voor-praktijktest-in-2022/

Het project Living Lab Autonoom Transport wordt mede mogelijk gemaakt door het Europees Fonds voor  Regionale Ontwikkeling, het Rijk en de Provincie Zeeland, in het kader van OPZuid.