Nieuwe Programma Manager per 01 april 2020

Nieuwe Programma Manager per 1 april 2020

 

Per 1 april start de nieuwe Programma Manager bij Zeeland Connect. We hebben haar gevraagd om kort iets over zichzelf te vertellen zodat u alvast op deze manier kennis met haar kunt maken.

Mijn naam is Patricia van Damme en ik woon samen met mijn man Gert en 10-jarige dochter op een boerderij in Biervliet (Zeeuws Vlaanderen). Naar verwachting verhuizen we in de loop van dit jaar naar Axel, maar voorlopig genieten we van het buitenleven, de natuur die zich ontpopt in de voorjaarszon en de lammetjes die dartelen in de wei. Thuisisolatie is voor ons op deze manier aardig vol te houden. In normale omstandigheden houden we ervan om, al dan niet met vrienden, lekker te eten en drinken, een rondje te golfen of te fietsen. Afhankelijk van het seizoen op de racefiets of mountainbike. Gelukkig is dat laatste in de huidige omstandigheden nog steeds mogelijk. 

 

Na 22 jaar bij ABN AMRO gewerkt te hebben, zowel in binnen- als buitenland, in beleidsmatige alsook advies- en salesfuncties, heb ik in 2018 gebruik gemaakt van een vrijwillige vertrekregeling om als zelfstandige aan de slag te gaan. In die hoedanigheid adviseer ik bedrijven over klant- en medewerkersbeleving. Daarnaast doceer ik onder meer ‘leiderschap’ en ‘organisatieverandering’ aan Avans Deeltijd in Breda. Hoewel de voordelen van zelfstandig ondernemerschap (vrijheid, flexibiliteit etc) me erg goed bevallen, miste ik het om onderdeel uit te maken van een organisatie en om als team samen aan de slag te gaan met een lange termijn doelstelling. Dat is de reden dat ik op zoek ben gegaan naar een rol waarbij ik mijn talenten en kwaliteiten kan inzetten: verbinden, samenwerken en vernieuwend bezig zijn. Hoewel ik geen logistieke achtergrond heb, meen ik in de functie van programmamanager bij Zeeland Connect deze elementen terug te vinden en daarmee van toegevoegde waarde te kunnen zijn voor de organisatie en de diverse betrokken partijen.  In april start ik voor 3 dagen per week, vanaf mei zullen dat er 4 worden. Op deze manier kan ik mijn werkzaamheden bij Avans Deeltijd blijven voortzetten. Ook (kleinere) adviesopdrachten zijn niet uitgesloten, zolang deze passend zijn qua tijdsbeslag en niet conflicteren met mijn werkzaamheden bij Zeeland Connect.

Ik kijk er naar uit per 1 april aan de slag te gaan. Hoewel ik gezien de huidige Corona crisis het samenwerken zal moeten beperken tot ‘op afstand’ heb ik er alle vertrouwen in dat we elkaar vroeg of laat zullen vinden en kunnen versterken om samen invulling te geven aan de ambities van Impuls Zeeland en Zeeland Connect.