๐—ฉ๐—ฒ๐—ฟ๐—น๐—ฎ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐—ธ๐—ฟ๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ž๐—ฎ๐—ป๐—ฎ๐—ฎ๐—น๐˜‡๐—ผ๐—ป๐—ฒ ๐—ฏ๐—ฒ๐˜‡๐—ผ๐—ฒ๐—ธ๐˜ ๐—ข๐˜ƒ๐—ฒ๐˜

๐—ฉ๐—ฒ๐—ฟ๐—น๐—ฎ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐—ธ๐—ฟ๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ž๐—ฎ๐—ป๐—ฎ๐—ฎ๐—น๐˜‡๐—ผ๐—ป๐—ฒ ๐—ฏ๐—ฒ๐˜‡๐—ผ๐—ฒ๐—ธ๐˜ ๐—ข๐˜ƒ๐—ฒ๐˜

Voor de bijeenkomst van de Verladerskring Kanaalzone waren we deze keer aan de andere kant van het water te vinden, namelijk bij Ovet BV in Vlissingen. OVET is een overslagbedrijf, gespecialiseerd in de opslag, overslag en bewerking van droge bulkgoederen en heeft ruim 100 medewerkers. OVET is met haar 4 drijfkranen actief in het hele Westerscheldegebied in Vlissingen, Terneuzen en Gent, maar ook op de ankerplaatsen op de Westerschelde zelf met een totale loscapaciteit van maar liefst 80.000 ton per dag. De drijfkranen kunnen in slechts 3 tot 4 uur verplaatst worden tussen de terminals in de havens van Vlissingen en Terneuzen. Naast op- en overslag vinden er ook Value Addes Logistics handelingen plaats, waaronder zeven, mengen en opzakken.ย 

Vast punt op de agenda tijdens onze bijeenkomsten is het rondje langs de velden. We spraken met elkaar over vergunningen, personeel en verduurzaming. Ilona van Drongelen nam ons mee in een busje over het terrein. We kregen een impressie wat er zo allemaal gebeurt op het terrein waar capesize schepen kunnen worden gelost en wat zoโ€™n 2 miljoen ton open opslag capaciteit heeft voor het โ€˜zwarte goudโ€™. Bedankt voor de leuke en interessante middag!

Met Ilona van Drongelen & Gino van Goethemย van Ovet BV | Wilco de Zwart van Outokumpu | Arno Swagemakers van Vlaeynatie BV/ 3MCT | Hans Durinck van Katoen Natie | Rob Spruit van Heros Sluiskil B.V. | Jean Ruinard & Kate Verslype van North Sea Port | Laura Walhout & Remco de Rijke van Impuls Zeeland